تفاوت بین منهول و هندهول چیست؟

سه شنبه 23 فروردين 1401
14:03
محمد

دریچه منهول چیست؟

دریچه منهول یا اتاق بازرسی واحدی است که در زیر زمین ساخته می شود تا دسترسی به تاسیسات مانند سیستم فاضلاب، سیستم زهکشی و غیره را فراهم کند. از این رو، با کمک منهول، تاسیسات زیرزمینی بازرسی، اصلاح، تمیز کردن و نگهداری می شوند.

در صورت امکان، ما سعی می کنیم این لوله ها و منهول ها را در خارج از جاده قرار دهیم، اما اغلب این امکان وجود ندارد زیرا ما یا دارایی کافی در خارج از جاده برای جا دادن لوله ها نداریم، یا چیزهای دیگری در راه داریم درگیری با لوله ها و منهول ها مانند سازه های زهکشی، تیرهای برق و غیره.

و البته، هنگام برنامه ریزی برای گذاشتن کابل های برق زیرزمینی، زهکشی و غیره نیز منطقی است که آنها را در زیر تکه هایی از زمین قرار دهید که می توانید هر از گاهی بدون نیاز به خراب کردن خانه یک شهروند خصوصی برای انجام این کار، آنها را پاره کنید.

منهول ها، که بیشتر در خیابان های شهرها یافت می شوند، به عنوان نقاط دسترسی به تاسیسات زیرزمینی مختلف از جمله فاضلاب، برق، خطوط تلفن، خطوط گاز و زهکشی طوفان عمل می کنند.

هنگامی که عمق فاضلاب از 4 فوت، پنج فوت و غیره تجاوز کند، آنگاه یک منهول وجود خواهد داشت.

همه برای بررسی خطوط فاضلاب در زمان انسداد فاضلاب در نظر گرفته شده است.

پوشش منهول با قاب ، پله های فولادی، لوله های فاضلاب و غیره، اتصالات دسترسی.

ویژگی های منهول

قسمت های اصلی یک منهول، محفظه یا حلقه و لوله دایره ای عمودی است. لوله دایره ای عمودی در عمق و اندازه های مختلف موجود است. از این لوله ها برای دسترسی به اتصالات بازرسی در سیستم استفاده می شود.

منهول ها عمدتاً در فاصله 0.5 متری از خطوط حاشیه جاده قرار دارند. عمدتاً طوری ساخته شده است که از خط چرخ ترافیک دور باشد.

روکش منهول یک پلاگین است که از منهول در برابر هرگونه دسترسی غیرمجاز محافظت می کند. روکش های مورد استفاده برای منهول ها می توانند مستطیل، مربع یا دایره شکل باشند. مواد پوشش می تواند بتن پیش ساخته، مواد کامپوزیت یا هر ماده پلاستیکی تقویت شده با شیشه باشد.

پیش بینی دسترسی از طریق منهول از طریق مراحل انجام می شود. اگر عمق منهول کمتر از 1 متر باشد، نردبان پله ای ساخته می شود. اگر عمق منهول بیشتر از 2.5 متر باشد، یک نردبان معمولی تعبیه می شود. اکنون منهول های مدرن نیازی به ورود فیزیکی ندارند.

اهداف منهول

مقدار زیادی ذرات سنگین در فاضلاب وجود دارد که در منهول ته نشین می شود تا در لوله ها یا سیستم تصفیه فاضلاب شسته نشود و باعث انسداد شود. بنابراین، منهول بخش بسیار مهمی از سیستم زهکشی است.

هدف اصلی منهول این است:

  • برای انجام بازرسی، تمیز کردن و رفع هرگونه انسداد موجود در خط فاضلاب.

  • اتصال فاضلاب، تغییر جهت و یا همراستایی فاضلاب ها را می توان با کمک منهول انجام داد.

  • اینها دارای یک پوشش سوراخ شده هستند که به خروج گازهای آلوده کمک می کند. از این رو وسیله خوبی برای تهویه سیستم فاضلاب زیرزمینی است.

  • منهول ها به کشیدن خط فاضلاب در طول های معمولی کمک می کنند.

دستگیره چیست؟

یک ابزار برقی یا جعبه کششی فلزی کم عمق است (که به آن دسترسی، محفظه های زیرزمینی یا جعبه اتصال نیز می گویند) نصب شده در مجرای مجرای یا مجاری که امکان دسترسی آسان برای کشیدن، اتصال و قطع سیم ها یا کابل ها را فراهم می کند.

دستهول نوعی منهول است که به اندازه کافی در زیر زمین دفن شده است تا درب آن همسطح با سطح زمین باشد. دهانه آن به اندازه کافی برای وارد کردن دست و/یا بازو است.

سوراخ دست سازه ای باز است که دست یا ابزار شخص به تجهیزات برای نصب، نگهداری یا بازرسی می رسد. این عمدتا از لوله های کوتاه، فلنج ها و پوشش های دستگیره با دستگیره تشکیل شده است. معمولا استفاده می شود قطر اسمی سوراخ دست 150 ~ 250 میلی متر، مواد سوراخ دست فولاد کربن و فولاد ضد زنگ. سوراخ دست با توجه به وضعیت فشار به فشار معمولی و سوراخ دست فشار تقسیم می شود. با توجه به سرعت باز شدن به سوراخ دستی معمولی و سریع باز می شود. سوراخ دستی با باز شدن سریع برای مواقع باز شدن مکرر استفاده می شود و به فشار معمولی، دستگیره چرخشی و سوراخ دستی بسیار بزرگ درب پیچ تقسیم می شود.

جعبه کشش زیرزمینی برای کشیدن، اتصال و ذخیره کابل ها و همچنین دسترسی به برق زیرزمینی، تلفن، مخابرات، CATV یا لوله های آب طراحی شده است. آنها جایگزینی برای جعبه های خدمات بتنی سنتی هستند.

یک جعبه الکتریکی که مزایای زیبایی شناختی و عملکردی را ارائه می دهد، سیستم های الکتریکی و نقاط اتصال الکتریکی را دور از دسترس نگه می دارد. محصولات بر اساس اندازه، رتبه بار، در دسترس بودن کف و ملاحظات دیگر متفاوت هستند.

جعبه کنتور آب

تفاوت بین منهول و دست هول

تفاوت آشکاری بین منهول و دستی وجود دارد ---- قطر.

منهول معمولاً سوراخی در زمین است که انسان می تواند برای انجام کار وارد آن شود. با این حال، یک سوراخ دستی سوراخی است که به اندازه کافی بزرگ باشد که یک دست به داخل آن برود، معمولاً برای تعادل یک مرد یا ایجاد سوراخی به اندازه برای استفاده از دست.

علاوه بر این، منهول یا اتاق بازرسی واحدی است که در زیر زمین برای دسترسی به تاسیسات مانند سیستم فاضلاب، سیستم زهکشی و غیره ساخته شده است. از این رو، با کمک منهول، تاسیسات زیرزمینی بازرسی، اصلاح، تمیز کردن و نگهداری می شوند. هندوله یک ابزار الکتریکی فلزی کم عمق یا محفظه های زیرزمینی است که در مجرای مجرای یا مجرای نصب شده است که امکان دسترسی آسان برای کشیدن، اتصال و قطع سیم ها یا کابل ها را فراهم می کند. منهول، بخش حیاتی سیستم زهکشی، می تواند مقدار زیادی ذرات سنگین در فاضلاب را مسدود کند، اما دستهول به معنای ساختاری باز است که دست یا ابزار شخص به تجهیزات برای نصب، نگهداری یا بازرسی دسترسی پیدا می کند.

چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب پوشش مناسب زهکشی منهول اغلب برای افرادی که در روز و بیرون از منزل تاثیری ندارند، یک کار ترسناک است. اگرچه به نظر می رسد که آنها کاملاً توصیفی هستند، درپوش های منهول در ابعاد، اندازه ها و مواد در دسترس هستند و عدم انتخاب مناسب یا عدم جایگزینی پوشش آسیب دیده می تواند به طور بالقوه مضر باشد.

نکته کلیدی در درک درخواست شما و داشتن توانایی پاسخگویی به سوالات بعدی است:

چه اندازه ای نیاز دارم؟

چه وزنی باید باشد؟

چه نوع پوششی می خواهم؟

چه نوع مهر و مومی باید داشته باشد؟

همانطور که شما تحت این لیست قرار می گیرید، انتخاب سایبان نیز می تواند برای شما تعیین شود. به عنوان مثال، اگر در طول بزرگراه به دنبال سایبان هستید، به جای پوشش فولادی، فقط از روکش های چدنی/نشکن BS EN 124 استفاده خواهید کرد.

ما اطلاعات بعدی را گردآوری کرده‌ایم که در آن مهمترین گزینه‌های موجود (جناسی مورد نظر) را پوشش می‌دهیم و توصیه‌هایی در مورد بهترین پاسخ به این سؤالات ارائه می‌کنیم.

در چندین استاندارد ملی برای پوشش منهول و شهر هوشمند شرکت کرده و گواهینامه های ICMQ ایتالیا، UKAS بریتانیا، ISO9000، ISO14000 و سایر گواهینامه های سیستم را دریافت کرده است. با عملکرد بهتر از روکش منهول چدنی، داکتیل آیرون و RCC. پوشش های ما با ظرفیت باربری از 2.5 تن تا 60 تن (E 600) در دسترس هستند. Jinmeng متخصص در ارائه پوشش منهول کامپوزیت و راه حل یک مرحله ای مواد کامپوزیت سفارشی است.


یک ابزار الکتریکی فلزی کم عمق یا جعبه کششی زیرزمینی است که در مجرای مجرای یا مجرای نصب شده است که امکان دسترسی آسان برای کشیدن، اتصال و قطع سیم ها یا کابل ها را فراهم می کند. دستهول نوعی منهول است که به اندازه کافی در زیر زمین دفن شده است تا درب آن همسطح با سطح زمین باشد. دهانه آن به اندازه کافی برای وارد کردن دست و/یا بازو است.

راه حل بیشتر برای زهکشی و بازرسی تاسیسات زیرزمینی

پوشش خندق: بهبود مواد کامپوزیت نوآورانه SMC و عملکرد ساختار، پوشش خندقی مناسب برای پیاده روها، کانال زهکشی و چاه، پارکینگ زیرزمینی، سیستم زهکشی در دو طرف جاده، تضمین ایمنی ترافیک، مناطق عابر پیاده و پارک های مشابه یا پارکینگ خودرو عرشه ها طراحی مناطق بزرگ برای نشتی اثر زهکشی بهتری دارد.

جعبه کنتور آب: جعبه های کنتور آب معمولاً از تجهیزات زیرساختی عمرانی استفاده می شود و به طور گسترده در شیرهای کنترل آبیاری، آب، فاضلاب، برق، آب بازیافتی، تلویزیون کابلی، تلفن و غیره استفاده می شود. پوشش بالایی جعبه کنتور آب قابل باز شدن است. پشت دیواره جانبی جعبه دارای شکاف لوله ورودی آب است که لوله ورودی آب از آن عبور می کند.

چگونه می توان اندازه را به درستی اندازه گیری کرد

روکش ها بر اساس اندازه دهانه واضح آنها ساخته و فهرست می شوند، که اندازه خود منهول است و نه اندازه لحاف. از آنجایی که لحاف باید به طور ایمن بنشیند، اندازه دهانه شفاف آن است که اندازه گیری مهم برای شما لازم است. معمولاً در میلی‌متر (میلی‌متر) اندازه‌گیری می‌شود و ممکن است مربع (مثلاً 450×450 میلی‌متر)، مستطیل (مثلاً 450×600 میلی‌متر) یا دایره‌ای (مثلاً قطر - 450 میلی‌متر) باشد.

برای اندازه‌گیری اندازه دهانه شفاف برای پوشش خود، می‌خواهید اندازه‌گیری‌هایی را از دیواره‌های منهول، از یک طرف به طرف مقابل انجام دهید. اگر دهانه مربع یا مستطیل باشد، می‌توانید اندازه‌گیری عرض و ارتفاع را فقط با عرض/قطر دایره‌ای اندازه‌گیری کنید. همچنین می‌توانید عمق آجرکاری/آسفالتی که لحاف قرار است در آن قرار گیرد را اندازه‌گیری کنید، که به آن عمق قاب گفته می‌شود، تا مطمئن شوید که اندازه‌گیری دقیق‌ترین اندازه ممکن را دارید.

انواع آب بندی منهول

بدون مهر و موم - لحاف معمولاً فقط در بالای قاب آن قرار می گیرد و بس. این معمولاً آهن‌های فرفورژه سنگین است یا روکش‌هایی که آب‌بندی نشده‌اند بیرون می‌آیند.

تک سیل - اکثر روکش های منهول که اخیراً تولید شده اند، تک آب بندی هستند. این در اصل یک مفصل زبانه و شیار است که در صورت مهر و موم شدن هوا محفوظ است. دور لحاف به طور کلی پر از گریس است که به شکل گیری مهر و موم کمک می کند.

مهر و موم دوبل - این اغلب به سادگی یک اتصال سه زبانه و شیار است، که، همانطور که انتظار دارید، مهر و موم جامع تری را تشکیل می دهد. باز هم این نوع مهر و موم مانع از خروج هوا می شود، به شرطی که منهول مشکلی نداشته باشد. آب بند دوبل معمولاً زمانی استفاده می شود که منهول های زهکشی آلوده در داخل ساختمان ها قرار دارند.


[ بازدید : 65 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دریچه منهول است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]